ミカン下北の開業に際して、“未完”
“実験”をテーマとしたリアル展示&動画配信イベント「未完祭」を、Konelで企画・制作いたしました。3Dプリンターの失敗作を集めて競い合う「もじゃもじゃコンテスト」や、大喜利印刷×TSUTAYA
BOOKSTORE
下北沢による下北沢発のプロトタイプ制作発表会「大喜利印刷プロトタイピングショー」、ミカン下北のテナントの魅力を紹介する「世界最速ぶらりミカン下北」など、2日間に亘りたくさんのコンテンツを次々に実施・配信。また、そのような様を祭りのスターマインのようだと捉え、ブランドアセットであるマーカーラインで花火をイメージしたキービジュアルを制作し、広告・WEBサイト・配信動画などに展開しました。
To celebrate the opening of "Mikan Shimokita", we at Konel planned
and produced the “Mikansai”, a virtual streaming and in-person
exhibition event following the themes “incomplete” and
“experimentation”. The “Mojamoja Contest”, a competition of 3D
printed project failures, the “Oogiri-Insatsu Prototyping Show”, a
prototype production presentation by Oogiri-Insatsu and TSUTAYA
BOOKSTORE Shimokitazawa, and “Sekai Saisoku Burari Mikan Shimokita”,
an introduction of the charms of the tenants of Mikan Shimokita,
were among the many contents that were implemented and distributed
over the two days of the event. Seeing this reminded us of a type of
firework explosion called starmine. Inspired by this we created a
key visual with the image of fireworks using our brand asset, the
marker line, and used this in advertisements, websites, and video
streaming.