• JP
  • EN

未完祭 MIKANSAI

ルール無用。正解よりも面白い、実験的な2日間。 No rules needed. Two days of expermintation more interesting than being correct.

Event / Produce / Branding / Design

Official Site https://jikkenku.tokyo/mikansai

ミカン下北の開業に際して、“未完” “実験”をテーマとしたリアル展示&動画配信イベント「未完祭」を、Konelで企画・制作いたしました。3Dプリンターの失敗作を集めて競い合う「もじゃもじゃコンテスト」や、大喜利印刷×TSUTAYA BOOKSTORE 下北沢による下北沢発のプロトタイプ制作発表会「大喜利印刷プロトタイピングショー」、ミカン下北のテナントの魅力を紹介する「世界最速ぶらりミカン下北」など、2日間に亘りたくさんのコンテンツを次々に実施・配信。また、そのような様を祭りのスターマインのようだと捉え、ブランドアセットであるマーカーラインで花火をイメージしたキービジュアルを制作し、広告・WEBサイト・配信動画などに展開しました。 To celebrate the opening of "Mikan Shimokita", we at Konel planned and produced the “Mikansai”, a virtual streaming and in-person exhibition event following the themes “incomplete” and “experimentation”. The “Mojamoja Contest”, a competition of 3D printed project failures, the “Oogiri-Insatsu Prototyping Show”, a prototype production presentation by Oogiri-Insatsu and TSUTAYA BOOKSTORE Shimokitazawa, and “Sekai Saisoku Burari Mikan Shimokita”, an introduction of the charms of the tenants of Mikan Shimokita, were among the many contents that were implemented and distributed over the two days of the event. Seeing this reminded us of a type of firework explosion called starmine. Inspired by this we created a key visual with the image of fireworks using our brand asset, the marker line, and used this in advertisements, websites, and video streaming.

  • Producer + Planner : Genta Sawabe (Konel)
  • Creative Director + Art Director : Shotaro Adachi (Konel)
  • Designer : Andraditya Respati (Konel)
  • Designer (logo) : Eko Hayashi
  • Web Designer : Asaka Tojima
  • Project Manager : Hiraku Matsuzaki (Konel), Saya Terai
  • Director : Shogo Taguchi
  • Broadcast Writer : Toshiaki Sato
  • Technical Director : Seiji Saizawa
  • Exhibition Builder : Atsuro Miyako (Konel)